miércoles, 29 de febrero de 2012

Bad Music Jazz #21

Escolta'l AQUÍ! (o al quadre de la marge dreta del blog)

Tracklist
-Stéphan Oliva, "The Night of the Hunter" —del disc Film noir (Illusions, 2010).
-MBM Trio, "Mar de fondo" —del disc de títol homònim (Xingra / Karonte, 2011).
-MUT Trio, "273" —del disc 1374 (Whatabout Music, 2010).
-Marc Egea, "The moon between the trees" —del disc Flower of death (Several Records 2011).
-Ralph Alessi, "Halve and Wholes" —del disc Wiry Strong (Clean Feed, 2011).
-Muriel Grossmann, "Welcome" —del disc Birth of the Mystery (Dreamlandrecords, 2010).
-Jason Moran, "Big Stuff" —del disc Ten (Blue Note, 2010).

I per acabar... "Rhythm Form", de Tom Harrell —del disc Form (Contemporary, 1990).

martes, 28 de febrero de 2012

Pocket Concerts! Presentació Bad Music Jazz amb Black in Blue & Pablo Selnik

Gràcies a tot l'equip de Bad Music 2.0 per fer-ho possible i als músics per una magnífica i sentida actuació. En breu podrem oferir-vos el video del concert a BadMusic.tv!!

miércoles, 22 de febrero de 2012

Bad Music Jazz #20

Escolta'l AQUÍ! (o al quadre de la marge dreta del blog)

Tracklist
-Gilad Atzmon & The Orient House Ensemble, "Exile" —del disc Exile (Enja, 2003).
-Juan Pablo Balcázar, "Yesterday's" —enregistrament inèdit del 2011.
-Vrak' Trio, "Crossroads IV" —del disc Crossroads Project (Label Manivelle, 2011).
-Catatumbo, "Fabric on air" —del disc de títol homònim (2012).

L'espia [una pista: jazzbarceloneja radiofònicament i ataca el jazz des de la comarca de l'Urgell], ens parla de l'escena francesa i ens proposa "Bigger Than Life", del saxofonista Julien Lourau —del disc Forget2 (Label Bleu, 2004).

I per acabar... "Just One Of Those Things", de Billie Holiday —del disc Songs for Distingué Lovers (Verve, 1957).

I recordeu que el 24 de febrer teniu una cita al Centre Cultural Collblanc-La Torrassa (L'Hospitalet), a les 21 h, amb Celeste Alías & Santi Careta & Pablo Selnik, i per només 5 €. Més informació aquí

miércoles, 15 de febrero de 2012

Bad Music Jazz #19

Escolta'l AQUÍ! (o al quadre de la marge dreta del blog)

Tracklist
-Miles Davis, "Riot" —del disc Nefertiti (Columbia, 1968).
-Lluís Vidal Trío (feat. Dave Douglas & Perico Sambeat), "Música callada No XIX" —del disc Mompiana (Universal / Contrabaix, 2009).
-Frank Kimbrough, "TMI" —del disc Rumors (Palmetto Records, 2010).
-Albert Sanz Trio, "Written Word" —del disc Metamorfosis (Fresh Sound New Talent, 2007).
-Vinnie Sperrazza & Jacob Sacks & Masa Kamaguchi, "Yardbird Suite" —del disc Barcelona Holiday (Fresh Sound New Talent, 2010). 
-Celeste Alías & Santi Careta, "Throw It Away" —enregistrament inèdit.

Entrevista a..el reputat contrabaixista Masa Kamaguchi, un dels músics més sol·licitats de l'escena barcelonina, que ens parla de la seva trajectòria i el seu estil (i ens va rebre molt amablement a casa seva!).

  


I per acabar... "El infierno musical", del projecte homònim del multiinstrumentista Christof Kurzmann amb el saxofonista i clarinetista Ken Vandermark, la cordista Eva Reiter, el contrabaixista Clayton Thomas i el percussionista Martin Brandlmayr —del disc El infierno musical (Mikroton Recordings, 2011).  

sábado, 11 de febrero de 2012

POCKET CONCERTS # 2: JAZZ DE BUTXACA AMB UN TRIO INSÒLIT*

Que ningú dubti que el jazz és en essència una música de butxaca, de club fumejant —o no—, de whisky en mà —o de cerveseta en got de plàstic—, de cava obscura de la ciutat vella o, per què no?, de centre cultural de l’extraradi. És també, si és vol, perifèrica, bella, profunda, enigmàtica, melodiosa —o no—, i fins i tot punyent, íntima, brillant... i tants i tants adjectius que defineixen el que alguns en diuen la música de la sorpresa. Art que, almenys per a la gent de Bad Music Jazz, s’assaboreix en la distància curta, a l’espai proper, al territori on l’aficionat i l’artista estableixen una relació de gran complicitat per qüestions d’espai. Els Pocket Concert de la factoria Bad Music son, doncs, el marc idoni per a que s’esdevingui aquella cerimònia màgica, laica, per descomptat, i fins i tot lleugerament satànica.

I per obrir la nostra particular ronda de concerts jazzístics —el proper divendres 24 de febrer, al Centre Cultural Collblanc-La Torrassa (L’Hospitalet), a les 21 h—, res millor que amb un grup insòlit de gran categoria: el duet conformat per Celeste Alías, a la veu, i Santi Careta, a la guitarra elèctrica, amb la incorporació en exclusiva del flautista i cantant Pablo Selnik. Malgrat la seva joventut, Alías i Careta presenten un currículum d’upa. Junts sumen col·laboracions amb figures de la categoria de Maria Schneider, Alessandra Patrucco, Feliu Gasull o Joan Albert Amargós. 


Careta, a banda d’haver publicat diferents discos en solitari, forma part del combo de funk-jazz Asstrio i participa en desenes de projectes i aventures de tot tipus, amb tota mena d’adminicles, sons astrals i motius enginyosos. És tan heterodox com la cantant Celeste Alías, que acaba de presentar Two Lonely People (CK), el seu primer treball en companyia de l’excel·lent pianista Marco Mezquida. De veu expressiva, sensual i versàtil, Alías es mou amb solidesa per diferents àmbits, com també fa el flautista i cantant Pablo Selnik, que atresora un estil abracadàbric, fruit de la seva afició pel jazz més trepidant, el rock progressiu i, inclús, el metal. Selnik va signar el 2010 el disc El museo vacío (R3cords), una de les grans fites del nou jazz barceloní. En els darrers temps, ha combinat la presentació del seu quartet amb la participació em el Giulia Valle Libera Quartet, entre d’altres projectes.

BLACK IN BLUE (FEAT. PABLO SELNIK).
Alías i Careta van preparar ara fa un parell d’anys una lectura nova, des del més absolut respecte, de l’obra de tres dames de la cançó jazzística de tots els temps: Abbey Lincoln, Billie Holiday i Nina Simone. Black In Blue, el títol d’aquest espectacle és un tribut a tres veus indispensables de la història del jazz —i de la música negra en general—, que van fer fortuna amb peces inoblidables. Tres dones amb una biografia punyent, apassionant i intensa, que van passar a la posteritat, no només per la seva enorme popularitat, sinó també  pel seu incontestable talent. Per els Pocket Concert de Bad Music 2.0. Alías i Careta comptaran per primer cop amb la col·laboració especial de Pablo Selnik. Junts constituiran un trident únic, una representació de luxe de l’escena més dinàmica del nou jazz nacional. 


Música d’alçada, única i amb una formació exclusiva, en un espai acollidor i per només 5 €. Ah, i amb un servei de barra amb preus més que populars. Què més podem demanar? Jo de vostès reservaria d’una revolada una entrada a pocketconcerts@gmail.com.
Martí Farré
*Traducció al català de l’article publicat al web de Bad Music 2.0., que podeu llegir aquí

miércoles, 8 de febrero de 2012

Bad Music Jazz #18

Escolta'l AQUÍ! (o al quadre de la marge dreta del blog)

Tracklist
-DeDiego Brothers, "Un gorrontxo en el Raval" —del disc Odola-Sangre (Errabal, 2010).
-Fredrik Carlquist, "El sueco" —del disc Playing Cool (autoeditat, 2011).
-Bridges Trio & David Soler, "Lucano" —del disc Mans (Quadrant, 2011).
-Dani Pérez, "Le dice un niño" —enregistrament inèdit.
-David Mengual, "Efímer Com La Set, Para Qué Sirve La Sed" —del disc Maitia (Quadrant, 2011). 
-Celeste Alias & Marco Mezquida, "I Loves You Porgy" —del disc Two Lonely People (CK, 2011).

Postal de... la gran Olga Àbalos, que es troba en un mini-bus que ve d'Innsbruck i es dirigeix a Dresden, ens parla del solo en la música improvisada i ens proposa el tema "From The Depths", del contrabaixista britànic John Edwards —del disc Volume (PSI, 2009).  

I per acabar... "When Will The Blues Live?", del trio conformat per Vinnie Sperrazza, Jacob Sacks i Masa Kamaguchi —del disc Barcelona Holiday (Fresh Sound New Talent, 2010).  

miércoles, 1 de febrero de 2012

Bad Music Jazz #17

Escolta'l AQUÍ! (o al quadre del marge dreta del blog)

Tracklist
-Agustí Martínez, "Dout Of The Reason" —del disc Doubts Of The Reason (autoeditat, 2010).
-Agustí Martínez, "Sarabande" —del disc Doubts Of The Reason (autoeditat, 2010).
-Agustí Martínez, "Stateless Folk Song" —del disc Are Spirits What I Hear? (Etude, 2007).
-Sin Anestesia, "Encrucijada / Metadolores" —del disc Intervención mecánica (Discordian Records, 2011). 
-Quicu Samsó & Agustí Martínez, peça sense títol —enregistrament inèdit del 2009.
-Aki Takase & Rudy Mahall, "Straight Up And Down" —del disc Duet For Eric Dolphy (Enja, 1997).

Entrevista a..l'hospitalenc Agustí Martínez, figura capital de les músiques improvisades al nostre país. Primer convidat que passa directament pels estudis de Bad Music Jazz. 

I per acabar... "Composition No.112", de Anthony Braxton & The Northwest Creative Orchestra —del disc Eugene (Black Saint, 1989).